loading...
سرکان در انتظار فرج(عج)
abas بازدید : 17 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)


در این ترفند قصد داریم روشی را برای افزایش سرعت باز شدن صفحات اینترنت معرفی کنیم که احتمالاً پیش از این امتحانش نکرده‌اید. با این روش به طور قطع افزایش سرعت را به همراه خواهید داشت؛ اگر چه ممکن است برای برخی افراد تغییرات چندان محسوس نباشد یا بالعکس برای برخی افزایش سرعت قابل ملاحظه باشد.

در اینجا قصد داریم با عوض کردن سرور Domain Name Service (به اختصار DNS) سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهیم. اما سرور DNS چیست؟
در محیط اینترنت هر وب‌سایت اینترنتی با یک شماره IP شناخته می‌شود که با وارد کردن آن IP در نوار آدرس مرورگر، می‌توانید به سرور آن وب‌سایت متصل شوید. مثلاً آدرس IP وب‌سایت tarfandestan.com شماره‌ی 199.167.138.73 است اما از آن‌جا که حفظ کردن عبارت tarfandestan.com بسیار ساده‌تر از این شماره است، لذا سرویس DNS را ابداع کردند تا بتوان به هر شماره IP، عبارتی آسان‌تر را اختصاص داد.
وقتی در نوار آدرس مرورگر اینترنتی خود عبارت www.tarfandestan.com را تایپ کرده و Enter میزنید، این عبارت ابتدا برای ترجمه شدن به سرور DNS ارسال می‌شود و پس از بدست آمدن شماره IP مربوط به این آدرس، تازه عمل بارگذاری صفحه آغاز می‌شود. حال اگر سرعت سرور DNS ای که کامپیوتر شما از آن استفاده می‌کند پایین باشد، مرحله‌ی ترجمه‌ی اسم وب‌سایت نیز دیرتر پایان می‌پذیرد و در نتیجه بارگذاری صفحه نیز به تعویق می‌افتد. برای هر منطقه جغرافیایی و برای انواع سرعت‌های اینترنتی، سرورهای DNS مختلفی وجود دارد که در این ترفند خواهید آموخت که چگونه بهترین و سریع‌ترین سرور DNS مناسب با سرعت اینترنت و محل سکونت خود را بیابید.

برای یافتن بهترین سرورها نیاز به ابزاری برای آنالیز سرعت سرورهای DNS دارید. از لینک زیر ابزار namebench را دانلود کنید:

http://www.tarfandestan.com/files/upload/namebench.zip

پس از دانلود فایل آن را از حالت فشرده خارج کرده و اقدام به نصب برنامه کنید.
پس از اجرای برنامه، در محیط برنامه مطمئن شوید که تیک‌ گزینه‌های Include global DNS providers و Include best available regional DNS services خورده باشد.
در قسمت Your location نیز Iran انتخاب شده باشد.
همچنین تمام برنامه‌هایی که پنهای باند اینترنت را اشغال می‌کنند یا سرعت آن را پایین می‌آورند ببندید (مانند نرم‌افزارهای مدیریت دانلود، به‌روزرسان ویندوز، برنامه‌های رد تحریم‌های اینترنتی و...) و در نهایت روی دکمه‌ی Start Benchmark کلیک کنید.
عملیات آنالیز برای یافتن بهترین سرور DNS آغاز می‌شود (ترفندستان) و حدود 30 دقیقه این پروسه به طول خواهد انجامید. در طول این مدت سعی کنید از اینترنت استفاده نکنید تا احتمال خطای محاسباتی در هنگام آنالیز سرورها کم بشود.
پس از اتمام عملیات صفحه‌ای حاوی نتایج آنالیزها ظاهر می‌شود. در گوشه‌ی بالا سمت راست صفحه، سه سروری که بیشترین سرعت را در تست‌های برنامه داشته‌اند نشان داده شده است. شما با جایگزین کردن هرکدام از این سه سرور با سرور فعلی خود، سرعت بیشتری در بارگذاری صفحات خواهید داشت. آدرس این سه سرور را در جایی یادداشت کنید چرا که در ادامه‌ی ترفند نیاز است که آن‌ها را به عنوان سرور جدید DNS به ویندوز معرفی کنید.

برای جایگزین کردن سرورهای DNS مطابق زیر عمل کنید:
در ویندوزهای 7 و 8: کلیدهای Win+R را بزنید و در محیط Run عبارت control را بنویسید تا به Control Panel هدایت شوید. حال به بخش Network and Sharing Center رفته و در قسمت سمت چپ پنجره روی Change adapter settings کلیک کنید. حال بر روی کانکشن کارت شبکه‌ی خود که از آن برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید (به طور پیش‌فرض Local Area Connection) راست‌کلیک کرده و Properties را بزنید. در پنجره‌ی باز شده روی Internet Protocol Version 4 کلیک کنید و سپس Properties را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه‌ی Use the following DNS server addresses را انتخاب کنید و در دو فیلد زیر آن، به ترتیب دو آدرس از سه آدرسی که یادداشت کرده‌اید را وارد نمایید. در نهایت تمام پنجره‌ها را OK کنید تا سرور DNS ویندوز تعویض شود.
در ویندوز XP: از منوی Start به Control Panel و سپس به Network Connections بروید. بر روی کانکشن کارت شبکه‌ی خود که از آن برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید (به طور پیش‌فرض Local Area Connection) راست‌کلیک کرده و Properties را بزنید. حال گزینه‌ی Internet Protocol را انتخاب کرده و روی Properties کلیک کنید. در پنجره‌ی باز شده گزینه‌ی Use the following DNS server addresses را انتخاب کنید و در دو فیلد زیر آن، به ترتیب دو آدرس از سه آدرسی که یادداشت کردید را وارد نمایید. در نهایت تمام پنجره‌ها را OK کنید تا سرور DNS ویندوز تعویض شود.

برای بازگردانی تنظیمات به حالت اولیه نیز کافی است همین مسیرها را طی نمایید و به جای گزینه‌ی Use the following DNS server addresses، گزینه‌ی Obtain DNS server address automatically را انتخاب کنید.

abas بازدید : 19 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

هنگامی که ویندوز آپدیت می‌شود، آپدیت‌های قبلی مشابه با آن حذف نمی‌شوند بلکه در پوشه‌ای به نام WinSxS، از زیرمجموعه‌ی پوشه‌ی Windows ذخیره می‌گردند. این امر برای درایورهای مختلف نیز اتفاق می‌افتد و در صورت نصب نسخه‌ی جدید یک درایور، نسخه قبلی به پوشه‌ی ذکر شده منتقل می‌گردد. این فایل‌های قدیمی، حجم قابل توجهی از درایوی که ویندوز در آن نصب است را اشغال می‌کنند. اگر شما نیز مانند بسیاری از کاربران با مشکل کمبود فضای هارددیسک مواجه هستید حذف این فایل‌ها کمک شایانی به شما خواهد کرد. در این ترفند نحوه‌ی حذف این به‌روزرسانی‌های قدیمی را برای شما بازگو می‌نماییم. این ترفند بر روی ویندوزهای 7، 8 و 8.1 قابل انجام است.

حذف فایل‌های آپدیت در ویندوز 8 و 8.1:
Computer را باز کنید (ترفندستان) و بر روی درایو C راست‌کلیک کنید.
گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید.
در سربرگ General بر روی Disk Cleanup کلیک کنید.
گزینه‌ی Clean up system files را برگزینید.
اکنون در قسمت Files to delete به دنبال Windows Update Cleanup بگردید و تیک آن را بزنید.
اکنون OK را بزنید تا عملیات پاکسازی فایل‌ها انجام گیرد.
در انتها لازم است یک بار ویندوز را ری‌استارت کنید تا پاکسازی تکمیلی صورت گیرد.

حذف فایل‌های آپدیت در ویندوز 7:
این قابلیت به طور پیش‌فرض در ویندوز 7 قرار ندارد و مایکروسافت اخیراً با عرضه‌ی یک به‌روزرسانی، آن را برای این ویندوز فراهم کرده است.
برای دانلود این آپدیت برای نسخه‌ی 32 بیتی ویندوز 7 از لینک زیر:

http://download.microsoft.com/download/8/E/1/8E19C5F1-6331-4982-87C2-B714DF8A083A/Windows6.1-KB2852386-x86.msu

و برای نسخه‌ی 64 بیتی از لینک زیر استفاده کنید:

http://download.microsoft.com/download/E/9/6/E96EA9AF-BF03-4762-95FA-B4F6950075F6/Windows6.1-KB2852386-x64.msu

پس از راه‌اندازی مجدد ویندوز، مانند دستورات ذکر شده‌ی فوق، به Computer رفته و پس از راست‌کلیک بر روی درایو C گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید.
در سربرگ General بر روی Disk Cleanup کلیک کنید.
حال در قسمت Files to delete تیک گزینه‌ی Windows Update Cleanup بزنید.
بر روی OK کلیک کنید تا فایل‌ها حذف شوند.

abas بازدید : 22 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

تاکنون جهت مخفی‌سازی اطلاعات در محیط ویندوز XP راه‌های مختلفی ارائه شده است. استفاده از نرم‌افزارهای جانبی و یا تغییرات در ویندوز، از این گونه راه‌ها بوده‌اند. اما هم‌اکنون قصد داریم به معرفی روشی جالب و ابتکاری جهت مخفی‌سازی فایل‌ها و فولدرها در محیط ویندوز XP بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید تا درصد بالایی از مخفی ماندن فایل‌های خود اطمینان بیابید. این روش بدون نیاز به هر گونه نرم‌افزار کمکی است و برای رمزگشایی فایل‌های مخفی شده نیاز به وارد نمودن رمز عبور خواهد بود و از این حیث نیز این روش می‌تواند در عین سادگی، بسیار کاربردی باشد.

ابتدا پیش از هر گونه اقدامی قابلیت مشاهده پسوند فایل‌ها را در محیط ویندوز XP فعال کنید. بدین منظور در My Computer از منوی Tools به Folder Options رفته و در تب View تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید.

در قدم اول از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت Notepad را وارد کرده و Enter بزنید تا برنامه Notepad باز شود.
سپس کدهای زیر را عیناً درون آن Copy و Paste کنید:

cls
@ECHO OFF
title Folder Tarfandestan
if EXIST "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" goto UNLOCK
if NOT EXIST Tarfandestan goto MDLOCKER
:CONFIRM
echo Aya shoma az makhfi sazi in folder etminan darid? (Baleh/Kheyr)
set/p "cho=>"
if %cho%==Baleh goto LOCK
if %cho%==baleh goto LOCK
if %cho%==Bale goto LOCK
if %cho%==bale goto LOCK
if %cho%==Kheyr goto END
if %cho%==kheyr goto END
echo Shoma tanha bayad Baleh Ya Kheyr ra vared konid.
goto CONFIRM
:LOCK
ren Tarfandestan "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
attrib +h +s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
echo Folder makhfi shod.
goto End
:UNLOCK
echo Password jahateh ashkar sazi foldereh makhfi shodeh ra vared konid:
set/p "pass=>"
if NOT %pass%==www.tarfandestan.com goto FAIL
attrib -h -s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
ren "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" Tarfandestan
echo Folder ashkar shod.
goto End
:FAIL
echo Password ra ghalat vared kardeid.
goto end
:MDLOCKER
md Tarfandestan
echo Foldereh Tarfandestan Sakhteh shod.
goto End
:End


پس از این کار، از منوی File بر روی Save as کلیک کنید. سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند bat. و در محلی به دلخواه خود ذخیره کنید (به عنوان مثال نام آن را Tarfand.bat قرار دهید).

در مرحله بعد به محلی که فایل Tarfand.bat را ذخیره کردید بروید.
اکنون بر روی آن دو بار کلیک کنید.
پنجره ای باز شده و بسته می‌شود.
پس از آن خواهید دید در همان محل فولدری به نام Tarfandestan ایجاد شده است.
حال شما بایستی فایل‌ها و فولدرهای خود که قصد مخفی‌سازی آنها را دارید را Copy یا Cut کرده و در درون فولدر Tarfandestan که تازه ایجاد شده است Paste کنید.
پس از این کار، مجدد به سراغ فایل Tarfand.bat بیایید و بر روی آن دوبار کلیک کنید.
پیغامی با مضمون ?Aya shoma az makhfi sazi in folder etminan darid نمایش داده خواهد شد.
در صورتی که (ترفندستان) از مخفی‌سازی فولدر مورد نظر اطمینان پیدا کرده‌اید، عبارت Baleh را تایپ نموده و Enter بزنید.
خواهید دید که پنجره بسته می‌شود.
و پس از آن فولدر Tarfandestan محو می‌گردد (لازم به ذکر است این فولدر به حالت مخفی سیستمی تبدیل می‌شود و تنها در صورت فعال نبودن گزینه Hide protected operating system files فایلی به نام {Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D قابل مشاهده خواهد بود که البته با دوبار کلیک بر روی آن راهی Control Panel ویندوز خواهید شد).
اکنون دیگر از فولدر Tarfandestan که فایل‌های شما در آن کپی شده بود، اثری نیست.

اما برای بازیابی این فولدر چه باید کرد؟
دقت کنید شما فایل Tarfand.bat را در همان مسیر که فولدرتان مخفی شده بود رها کرده‌اید.
حالا به آن محل رفته و مجددأ این فایل را با دوبار کلیک، اجرا کنید.
با مشاهده جمله Password jahateh ashkar sazi foldereh makhfi shodeh ra vared konid از شما درخواست وارد کردن پسورد می‌شود. پسورد به طور پیش فرض www.tarfandestan.com است (همگی حروف کوچک). شما می‌توانید پسورد را از خط 25 کدهایی که در Notepad وارد کردید تغییر دهید (البته پیش از این عملیات).
با وارد کردن پسورد و فشردن Enter، خواهید دید که مجدداً فولدر Tarfandestan با کلیه محتویات درون آن آشکار خواهد شد.

abas بازدید : 12 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

یکی از مشکلات روزمره‌ای که برای کاربران در محیط ویندوز رخ می‌دهد، هنگ کردن برنامه‌ها به علت‌ باگ‌ها و ناسازگاری‌های نرم‌افزاری است. در این مواقع وضعیت برنامه‌ بر روی Not Responding قرار می‌گیرد. راه عمده‌ای که در این خصوص وجود دارد استفاده از Task Manager و وادار کردن پروسه مربوط به برنامه به بسته شدن می‌باشد. در این ترفند قصد داریم راه کاربردی را به شما معرفی کنیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید تنها با اجرای یک فایل، کلیه پنجره‌های هنگ کرده مربوط به برنامه‌ها را ببندید. این ترفند بر روی کلیه نسخه‌های ویندوز عملی می‌باشد.

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید و در محیط Run، عبارت notepad را وارد نمایید تا نرم‌افزار Notepad ویندوز باز شود.
در محیط Notepad کد زیر را Copy و Paste نمایید:

taskkill /f /fi "status eq not responding"

اکنون از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.
سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند bat. در صفحه دسکتاپ ویندوز ذخیره نمایید (به عنوان مثال Tarfandestan.bat).
اکنون در صورتی که یک یا چند برنامه هنگ کرد، کافی است به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید و بر روی این فایل جدید ایجاد شده دوبار کلیک کنید.
با اجرای این فایل، تمام پنجره‌های هنگ کرده برنامه‌ها بسته می‌شود.

abas بازدید : 25 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

 بسیاری از کاربران به دنبال این جوانبد که چرا درست بعد از چندین ماه این آپدیت عرضه شد و آیا لازم است تا به ۸٫۱ کوچ کنیم؟

 در این گزارش سعی شده تا  با ۵ تفاون این ۲ ویندوز آشنا شویم.

بازگشت دکمه START

مایکروسافت با  عرضه ویندوز ۸ خیلی از طرفداران خود را  عصبانی کرد دلیل  این عصبانیت حذف دکمه استارت بود که از زمان ویندوز ۹۵ تا به  الان حظور داشت.مایکروسافت در جواب این منتقدان خشمگین آیکون استارت را در آپدیت ۸٫۱ برگرداند ولی نه به صورت قبل بلکه شما با فشردن ایکون استارت  صفحه اولیه  ویندوز ۸ منتقل خواهید شد.

*شخصی سازی بیشتر در صفحه  استارت

 مایکروسافت با اضافه کردن ۲ سایز جدید برای تغییر آیکون ها در صفحه استارت، دست شما را برای چینش هر چه بهتر آیکون های خود باز گذاشته است.

*برنامه های خود را سریعتر پیدا کنید

 مایکروسافت با اضافه کردن آیکون در صفحه اولیه ویندوز  برای دسترسی سریعتر به برنامه های نصب شده  توسط کاربر این کار را ساده تر و سریعتر کرده است.

*مشاده ۴ تصویر همزمان

 در ویندوز ۸، شما تنها می توانستید ۲ برنامه را به صورت  در کنار هم ببینید اما در آپدیت جدید این محدودیت به ۴ برنامه ارتقاء پیدا کرده است.

* برنامه ای برای تصاویر شما

 برنامه دیگری که تغییر کرده است برنامه ای برای مشاده و ایجاد تغییرات در تصاویر شماست این برنامه با طراحی ساده تر نسبت به ورژن قبلی  خود و همچنین اضافه  شدن قابلیت های جدید برای ایجاد تغیرات شما را از نصب برنامه دیگر  بی نیاز می کند.

لازم به ذکر است این دو ویندوز بیشتر کارایشون برای  کامپیوتر های جدید بدون کیس طراحی و هدفند شده است

پیشنهاد ما برای شما ااگر لبتاب و کامپیوتر خانگی دارید استفاده از ویندوز 7 میباشد

 

abas بازدید : 23 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

بررسی محصول:

TP-LINK TD-W8951Nمودم TD-W8151N یک مودم ADSL وایرلس بوده که دارای پهنای باند 150 مگابیتی و 4 عدد پورت LAN صدمگابیتی و دارای آنتن قابل جدا شدن است.این مودم که از استاندارد سری N میباشد میتواند برای ساخت یک شبکه وایرلس کوچک و به صرفه مورد استفاده قرار گیرد.

مودم های سری N بصورت تئوریک دارای بردی تا حدود 3 برابر مدل های سری G بوده و پهنای باند آنها نیز 3 برابر می باشد. در قسمت وایرلس از آخرین استاندارد های امنیت مانند WPA2 بهره می برد. توانایی کار با سیستم عامل های مختلف را دارا بوده و به راحتی تنظیم می شود و با تمامی سرویس دهندهای اینترنت در ایران سازگار است.

قابل توجه اینکه شرکت TP-LINK طرح ظاهری مودم های ADSL خود را تعویض نموده است. همانطور که در شکل نشان داده شده طراحی جدید آن بسیار شیک و زیبا بوده و از آن ظاهر کلاسیک TP-LINK خارج شده است. مبنای آموزش ما در اینجا نمونه جدید بوده اما تنظیمات و منوهای دستگاه تفاوتی با نمونه قبلی آن ندارد.

پنل جلویی:

TD-W8951 Fornt Panel

چراغ های نمایشگر پنل جلویی به شرح زیر است:

1. چراغ Power:  نشانده اتصال صحیح آداپتور برق به دستگاه است.

2. چراغ ADSL: در صورت ثابت روشن بودن نمایانگر وجود سرویس ADSL روی خط تلفن متصل شده است

3. چراغ Internet: در صورت تنظیم صحیح مودم و اتصال مودم با اینترنت این چراغ روش خواهد شد.

4. چرغ Wireless: نمایانگر فعال بودن قسمت وایرلس در مودم است

5. چراغ WPS: نشانده فعال شده مد WPS است. (برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید)

5. چراغ LAN: نمایانگر اتصال LAN به یک وسیله دیگر است

 

پنل پشت دستگاه:

TD-W8951 Back Panel

اتصالات پشت دستگاه به شرح زیر است:

POWER: اتصال آداپتور برق

ON/OFF: دکمه روش و خاموش کردن

RESET: دکمه ریست کردن مودم

LAN: اتصال کابل شبکه برای کامپیوتر

LINE: اتصال به خط تلفن از طریق Splitter

آنتن: محل اتصال آنتن ثابت

 

اتصال مودم:

1. نیازمندی های سیستمی:

1.1. سرویس ADSL فعال از سرویس دهنده گان اینترنت

1.2. یک کامپیوتر با کارت شبکه کابلی و کابل شبکه (کابل شبکه در پک مودم موجود است)

1.3. فعال بودن پروتکل TCP/IP روی کامپیوتر (بصورت پیش فرض در ویندوز فعال است)

1.4. یک مروگر وب مانند فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، کروم، اپرا یا .....

 

2. نیازمندی های محیط نصب مودم:

2.1. این مودم نباید در محلی با رطویت وگرمای بیش از حد قرار داده شود

2.2. مودم را جایی قرار دهید که به همان آسانی که به وسایل دیگر متصل میشود به برق نیز دسترسی داشته باشد

2.3. مراقب سیمکشی های آن باشد تا سر راه تردد افراد قرار نگرفته باشد

2.4. مودم را می توانید روی میز یا یک قفسه قرار دهید

2.5. از قرار دادن آن در مکان هایی با تشعشع زیاد الکترومغناطیس خودداری کنید

 

اتصال به مودم

لطفا قبل از هر کاری از فعال بودن سرویس ADSL خود مطمئن شوید (با اتصال مودم به خط تلفن باید چراغ ADSL پس از حدود 30 ثانیه ثابت روش شود) سپس مراحل زیر را برای اتصال مودم انجام دهید:

1. قرار دادن مودم در محل مناسب، بهترین محل برای قرار دادن مودم مرکز شبکه وایرلس شماست

2. قرار دادن آنتن در حالت عمودی

3. اتصال کارت شبکه کامپیوتر به یکی از پورت های LAN مودم با کابل شبکه مناسب (برای استفاده از سیستم وایرلس شما می توانید پس از تنظیم مودم اتصال کابلی آنرا جدا کنید اما به یاد داشته باشد که همیشه تنظیم را روی حالت اتصال کابلی انجام دهید نه روی اتصال بیسیم)

4. اتصال خط تلفن از طریق Splitter موجود در پک مودم به مودم

5. اتصال آداپتور برق و سپس روشن کردن مودم

 

شکل زیر راهنمای خوبی برای اتصالات است:

TD-W8951Cabel Installation

 

راهنمای تنظیم سریع:

1. آدرس IP پیش فرض این مودم 192.168.1.1 و Subnet Mask آن 255.255.255.0 است. این مقادیر قابل تغییر است اما در این راهنما ما از مقادیر پیش فرض جهت تنظیم استفاده می کنیم. تنظمات IP کارت شبکه متصل شده را برای اتصال صحیح تنظیم کنید، اگر از نحوه این کار اطلاع ندارید به لینک زیر مراجعه کنید

راهنمای تنظیم کارت شبکه کامپیوتر برای اتصال به مودم

2. تنظیم این مودم توسط یک مرورگر وب انجام میشود و در هر سیستم عاملی امکانپذیر است. آدرس مودم را در مرورگر خود وارد کنید:

Addres Bar

3. بعد از چند لحظه پنجره جدیدی باز شده که از شما Username و Password مودم را درخواست می نماید این مقادیر بصورت پیش فرض admin و admin (بصورت حروف کوچک) است. آنها را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

User Login

توجه:

الف. این Username و Password را با Username و  Password ی که ISP به شما داده اشتباه نگیرید.

ب. اگر صفحه درخواست Username و Password ظاهر نشد به به معنی این است که یا شما تنظمات کارت شبکه مناسبی ندارید که باید آنها را بازبینی کنید و یا روی مروگر شما پ ر و ک س ی تنظیم شده که باید در اینترنت اکسپلورر به منوی Internet Option و سپس به Connection و سپس در قسمت Lan Setting رفته و تیک آیتم Using P r o x y را برداشته و OK کنید.

1. بعد از ورود موفق به صفحه تنظمیات مودم، روی Quick Start کلیک کرده و سپس دکمه Next را بزنید.

Wizard Start

روی Next کلیک کنید.

2. منطقه زمانی تهران را از لیست انتخاب کرده و Next را کلیک کنید.

Wizard Time Zone

3. در این صفحه گزینه PPPoE/PPPoA را انتخاب و دکمه Next را کلیک کنید.

Wizard Connection Type

4. در این صفحه اطلاعات (Username و Password) مربوط به سرویس اینترنتی را که خریداری کرده اید در فیلد های Username و Password و مقادیر VPI و VCI را در فیلد های مربوطه وارد کنید، آیتم Connection Type را روی PPPoE LLC رها کرده و روی دکمه Next کلیک کنید. مقادیر VPI و VCI برای هر ISP ممکن است متفاوت باشد مقادیر متداول آن در ایران 0 و 35 برای اکثر سرویس دهنده ها و 0 و 59 برای پارس آنلاین است. اگر از این مقادیر مطمئن نیستید از ISP خود سوال کنید.

Wizard PPPoE Setting

5. سپس نوبت تنظیمات وایرلس شماست. در این صفحه اگر می خواهید وایرلس مودم شما فعال باشد در مقابل گزینه Access Point آیتم Activated را انتخاب کنید. در قسمت SSID نامی را برای شبکه بیسیم خود برگزینید و در قسمت Broadcast SSID آیتم Yes را انتخاب کنید. اکنون یک کار مهم دیگر باقی مانده که آن تنظیم رمز روی وایرلس آن است تا تنها افراد مجاز قابلیت استفاده از وایرلس این مودم را داشته باشند.

Wizard Wireless Basic Setting

6. برای این کار در قسمت Authentication Type از لیست موجود می توانید انواع سیستم های رمز گذاری وایرلس را انتخاب کنید. در این قسمت به صورت پیش فرض رمزگذاری وایرلس مودم غیر فعال است (Disabled انتخاب شده است) برای فعال کردن آن یکی از گزینه های WEP یا WPA/WPA2 یا WPA-PSK/WPA2-PSK را انتخاب کنید. (صفحه فوق به صورت شکل زیر تغییر خواهد کرد) بهترین و مناسب ترین آن گزینه WPA-PSK/WPA2-PSK است. آنرا انتخاب کنید تا آیتم های مربوطه ظاهر گردند، سپس در قسمت Pre-Shared Key یک رمز بین 8 تا 63 کارکتری وارد کنید (این رمز را برای مواقعی که با دستگاه های وایرلس مانند نوت بوک به مودم متصل میشوید به خاطر داشته باشد) و پس رو دکمه Next پایین صفحه کلیک کنید.

Wizard Security Setting

 

تنظیمات مودم به پایان رسیده است. روی Next کلیک کنید.

Wizard Completed

 

7. روی Closed کلیک کنید.

Wizard Completed

در این مرحله پس از چند لحظه چراغ Internet مودم روشن میشود که نشاندهنده اتصال صحیح به اینترنت است. در غیر اینصورت یک بار مودم خود را خاموش و روشن کنید و حدود 2 دقیقه منظر بمانید. اگر مشکل دوباره ادامه داشت مجددا مراحل بالا را با دقت تکرار کنید.

در صورتیکه پس از انجام این مراحل باز هم در اتصال به اینترنت مشکل دارید به لینک زیر جهت عیب یابی مراجعه کنید:

عیب یابی مودم های ADSL

این مودم و سایر مدلهای ADSL و تجهیزات شبکه در فروشگاه اینترنتی ما موجود می باشد جهت خرید آنلاین اینجا کلیک کنید


اکنون مودم شما آماده کار بوده و می توانید از اینترنت وایرلس لذت ببرید. فقط به نکات زیر توجه کنید:

1. کلیه محصولات TP-LINK را فقط با گارانتی معتبر فرادانش تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل متحمل ضرر نشوید. فروشگاه سایبرکانکت محصولات TP-LINK را با گارانتی رسمی فرادانش توزیع می کند و نماینده انحصاری آن در استان کرمانشاه است.

2. صفحات نشان داده شده در این آموزش مربوط آخرین فریم ور این دستگاه تا لحظه نگارش این مطلب است و ممکن است در نسخه های مختلف تفاوت های اندکی وجود داشته باشد. اگر از گزینه خاصی مطمئن نیستید آنرا تغییر ندهید.

abas بازدید : 21 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

امنیت در وبلاگ نویسی

امنیت در وبلاگ نویسی - تلخترین اتفاقی که برای یک وبلاگ نویس ممکن است پیش بیاید شاید همان هک شدن وبلاگ و خارج شدن مدیریت وبلاگ از دست او باشد ، حال ما باید چه کنیم تا هک نشویم؟

توصیه هایی ارائه شده که رعایت آنها می تواند خطر هک شدن ,وبلاگ شما را تا صدها برابر کمتر کند.

۱- اغلب دوستانی از کلمه عبور ساده برای وبلاگ استفاده می کنند مثلا دوستی برای رمز عبورش از سال تولدش(۱۳۵۹) استفاده کرده بود یا رمز عبور دوست دیگری به صورت ۹۹۹۹ بود و دوست دیگری دوبار نام کاربری خود را انتخاب کرده بود که همانطور میبینید حدس زدن اینگونه رمزها برای کسانی که در صدد فرصت طلبی هستند زیاد هم دشوار نیست.

 

بنا براین توصیه می شود که از انتخاب رمزهای ساده برای وبلاگ خود جدا بپرهیزید و حتما از یک رمز با ترکیب عدد و حرف و سیمبل(symbol) استفاده کنید، زیرا اغلب کاربران از فراموش کردن رمزشان می ترسند در حالی که هک شدن وبلاگ بسیار ترستناکتر است و در ضمن برای فراموش کردن میتوان به راحتی راهی پیدا کرد ولی برای هک شدن نه. (مثلا می توانید درخواست دهید تا رمز به ایمیل خصوصی شما ارسال شود) مثلا این رمز نمونه از امنیت بالایی برخوردار است

 

حال اگر ایمیل خصوصی شما هک شود چه ؟ هک شدن ایمیل خصوصی تقریبا مساوی با هک شدن وبلاگ هم هست پس به شدت مواظب ایمیل خصوصی خود باشید و هیچگاه از آن جز برای کارهای بسیار خصوصی استفاده نکنید مثلا هیچگاه از آی دی خود در مسنجرها و خصوصا یاهو مسنجر استفاده نکنید زیرا حتما خودتان هم میدانید که هک شدن در مسنجری مانند یاهومسنجر چقدر راحت اتفاق می افتد.

 

۲- مهمترین راه هک کردن یک ویلاگ این است که یک نرم افزار جاسوسی به سیستم کاربر راه یابد و همه اطلاعات محرمانه مانند رمزعبورها را جمع آوری کرده (بصورت خودکار) و سپس در هنگام اتصال به اینترنت بدون آنکه هرگز قربانی به چیزی مشکوک شود رمزعبورها را به ایمیل هکر ارسال کند پس همیشه یکی از آنتی ویروسهای معتبر دنیا را بر روی سیستم خود داشته باشید و در این رابطه بروز بودن آنتی ویروس شما از نوع آن مهمتر است.

 

 

وبلاگ نویسی

 

 

این آنتی ویروسها معمولا در خود یک فایروال هم دارند که مانع از نصب برنامه بدون اجازه ی شما حتی برنامه های مفید میشوند و قبل از آنکه شما بخواهید برنامه ای را آگاهانه یا غیرآگاهانه نصب کنید به شما اخطار خواهد داد که برنامه ای با فلان اسم قصد نصب شدن دارد پس همیشه مواظب پیامهایی که از طرف آنتی ویروس شما صادر می شود باشید و بدون اطلاع آنها را تایید نکنید شما اگرحتی کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید می توانید معنی پیامها را درک کنید.

 

۳- اگر از کامپیوترهای عمومی (کافی نت ها یا کامپیوتر دانشگاه و اداره) استفاده می کنید از پاک بودن آنها از هرگونه ویروس ، تروجان و برنامه ی جاسوسی اطمینان حاصل کنید و در صورتی که مطمئن نیستید از آن برای وارد شدن به مدیریت وبلاگتان استفاده نکنید.

 

در ضمن مواظب باشید که به سوالاتی که از شما برای بخاطر آوردنتان در یک سیستم کامپیوتری مشخص می شود پاسخ منفی بدهید (مثلا اگر برای اولین بار از یک سیستم کامپیوتری وارد بلاگفا شوید از شما سوال می شود که آیا می خواهید این کامپیوتر نام کاربری و پسورد شما را بخاطر بیاورد) و همچنین مراقب باشید که گزینه ی بخاطر سپاری شما که معمولا در کنار قسمت ورود هر سایت قرار دارد تیک نخورده باشد (مثلا یاهو مسنجر) . در ضمن آخرین رمزی که در بسیاری سایت ها وارد می کنید در ریجستری ویندوز باقی می ماند و بسادگی قابل دسترسی است برای جلوگیری از سواستفاده از این را در هنگام ترک کامپیوتر یکبار نام و رمز خود را اشتباه وارد کنید و تا به شما اخطار اشتباه بودن داده شود به این ترتیب رمزی که در ریجستری ویندوز باقی می ماند یک رمز اشتباه است.

 

۴- همیشه هنگام وبگردی مراقب صفحه هایی که به آنها وارد می شوید باشید و روی هر لینکی کلیک نکنید و هنگام چت با دوستان اگر دوستتان برایتان لینکی فرستاد حتما از او بپرسید که او چنین لینکی فرستاده زیرا ویروسهایی هستند که با هک کردن دوستتان بدون اینکه خود دوست شما بداند خود را جای دوستتان جا می زنند و به این ترتیب به صورت درختی و براحتی گسترش میابند زیرا شما نمی دانید که این لینک را واقعا دوستتان نفرستاده و ممکن است ویروسی وحشتناک در پشت لینک مخفی شده باشد.

 

۵- برای بالا بردن امنیت وبلاگتان هیچگاه به فردی که رمز عبور شما را از هر طریقی و با هر عنوانی درخواست می کند اعتماد نکنید و سعی کنید فاصله ی زمانی بین تغییر رمز خود را بسیار کوتاه کنید.

مثلا هر هفته یا حداقل هر ماه از یک رمز عبور استفاده کنید . البته بیشتر افراد سواستفاده گر از طریق ارسال ایمیل سعی می کنند رمز عبور شما را بدست آورند پس باز هم تاکید میکنم به ایمیلهایتان حساس باشید و در هیچ صورت ایمیلهایی که با خود فایل ضمیمه دارند را اگر از طرف افراد ناشناس است یا از طرف کسی است که به او اعتماد کامل ندارید باز نکنید حتی ممکن است که دوستان شما هم بخواهند برای شوخی کردن با شما وبلاگتان را هک کرد و مدتی به قول خودشان شما را اذیت کنند پس مراقب باشید.

abas بازدید : 21 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

اگه برنامه ای دارید که برای رجیستری کردن آن سریال نامبر بخواد و  یا برنامه ای از اینترنت دریافت کردید و بعد از چند روز از کار افتاده این مطلب رو تا آخرش بخونید:

 

با انجام دادن این کار شما میتونید بعضی از برنامه های خودتون رو رجیستری کنید یا بعضی از برنامه هایی که از اینترنت دریافت میکنید و بعد از چند روز از کار می افته که برای استفاده دوباره از اونا باید اون نرم افزار رو خریداری کنید یا باید سریال نامبر اون برنامه رو داشته باشید تا آن برنامه رجیستری شود

اما با راه حلّی که به شما میگم میتونید خودتون همه ی اینکارا رو با رجیستری انجام بدید:

1- قبل از هرکاری باید یه پشتیبانی از رجیستری بگیرید (در Run تایپ کنید Regedit و دکمه ی Ok را بزنید در بالای پنجره ی باز شده از منوی File گزینه ی Export رو انتخاب کنید حالا برای Save کردن کل رجیستری در قسمت Export range گزینه ی All رو انتخاب کنید و برای save کردن نام فایل اون رو before بزارید و اون رو تو درایو C ذخیره کنید).

2- بعد از ذخیره ی کل رجیستری یه برنامه رو مثل Wimamp یا هر برنامه ی دیگری رو که دوست دارید نصب کنید تا تغییرات رو در رجیستری ببینید. بعد از نصب یک برنامه حالا دوباره به رجیستری برید و همون کارای قسمت اول رو بکنید ولی اسم فایل رو برای ذخیره After بزارید و کنار فایل قبلی که ذخیره کردید بزارید

3- حالا Cmd رو اجرا کنید(برای اجرا: Run>cmd) وبا دستور :C در cmd وارد درایو C شوید و در جلوی آن این دستور را بنویسید

fc c:before.reg c:after.reg>change.txt

 

4- حالا به درایو C برید و در اونجا فایل change.txt رو باز کنید همه ی تغییرات رو با ستاره جدا ،جدا مشخص کرده ولی برای نوشتن کلمه همه ی حروف اون رو حرف  به حرف هر کدوم رو تو خط جدا نوشته و مسیری که تغییرات ایجاد شده فقط فایل آخری که تو اون تغییر ایجاد شده رو نشون میده و از اول تا آخر مسیر اون فایل رو نشون نمیده برای اینکه راحت به فایلی که تو اون تغییر ایجاد شده برسید این پایین رو بخونید.

پیدا کردن فایل متغیر شده
به رجیستری برید و در بالای پنجره منوی Edit رو باز کنید و گزینه ی Find رو کلیک کنید حالا برای دیدن تغییراتی که در یک فایل ایجاد شده باید در هر قسمتی که در فایل Chang.txt است رو با قرار دادن در یک خط در  Find what وارد کنید و بعد از چند ثانیه فایلی که در اون تغییر ایجاد شده رو مشاهده خواهید کرد.

 

نحوه ی رجیستری کردن برنامه ها
حالا میتونید با تغییراتی که در فایل Chang ثبت شده با کمی جستجو با Find رجیستری،فایلی که کرک شدن یا کرک نشدن برنامه رو نشون میده پیدا کنید(بسیاری از برنامه ها برای نشون دادن کرک شدن یا نشدن آن ها رو در یک فایل با عدد صفر نشون میدن که به معنی کرک شدن برنامه است و برای کرک نشدن برنامه عدد یک رو به کار میبرند که شما با تغییراتی در این فایل و جایگزین کردن عدد 0 به جای 1 میتوانید اون برنامه رو که برای کرک شدن یا باید اون رو با سریال نامبرش یا اتصال به اینترنت و یا با خریداری آن برنامه از کرک شدن اون خلاص شوید فقط یه کم با رجیستری و این فایل ور برید.

abas بازدید : 22 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

چگونه اطلاعات را هارد به هارد کنیم؟

بعضی اوقات می خواهیم برای محکم کاری اطلاعات مهم و ضروری را روی یک هارد دیگر هم ذخیره کنیم یا این که از اطلاعاتی که روی یک هارد دیگر است خوشمان می آید و می خواهیم آن ها را داشته باشیم ولی با CD یا DVD و یا فلش و چیزهای دیگر به خاطر حجم محدودی که دارد نمی شود .

به همین علت مجبوریم هارد به هارد کنیم. اگر می خواهید این کار را به درستی انجام دهید باید خیلی حواستان را جمع کنید و دقت داشته باشید.

اول برای پارتیشن های موجود در هارد دیسکتان اسم مخصوص بگذارید. برای انجام این کار My Computer را باز کنید و روی پارتیشن کلیک راست کنید.

گزینه ی Properties را انتخاب کنید. حالا در پنجره ای که باز شد، نام پارتیشن را عوض کنید.

حالا با همین روش اسم همه ی پارتیشن ها را عوض کنید و آن ها را به یاد داشته باشید.

حالا کامپیوترتان را خاموش کنید. هارد دیسکی را که می خواهید اطلاعات را از آن کپی کنید بردارید. آن را به دقت بررسی کنید. هارد دیسک ها معمولا با یک کابل به مادربرد وصل می شوند. در کنار محل اتصال کابل به هارد دیسک محلی برای وصل کردن فیش برق یا همان Power قرار دارد.

حالا وقتی کامپیوتر خاموش است درب کیس را باز کنید. در کیس هارد دیسک را پیدا کنید. هارد دیسک با کابلی به مادربردتان وصل است. این کابل معمولا دارای 2 جای اتصال است. ممکن است هم به هارد دیسکتان و هم به CD-Rom تان وصل باشد. شما می توانید به همین روش کابل هارد دیسک دوم را به مادربردتان وصل کنید. برای این کار می توانید جای اتصال دوم را از CD-Rom جدا کنید و به هارد دیسک دوم وصل کنید.

ممکن است CD-Rom یا DVD-Rom شما با یک کابل جداگانه به مادربوردتان وصل شده باشد، به هر حال کافی است این کابل را از سی دی رام یا دی وی دی رام جدا کرده و به هارد مورد نظرتان وصل کنید. حالا شما 2 تا هارد دیسک را به مادربردتان وصل کرده اید.

حالا باید برقی را که هارد دیسک دوم نیاز دارد تأمین کنید برای این امر به نوع فیش برقی که به هارد دیسک متصل است دقت کنید. احتمالا یکی از این نوع فیش های مثل آن در کامپیوترتان هست که به هیچ جایی و هیچ چیزی وصل نشده است. این کابل ها همگی به سیستم اصلی برق کامپیوتر وصل شده اند. یکی از این فیش های آزاد را به هارد دیسک مهمان وصل کنید. یا اگر هیچ فیش برق آزادی وجود نداشت از همان فیش برق متصل به درایو سی دی یا دی وی دی استفاده کنید.
 حالا کامپیوترتان را روشن کنید.

به محض این که روشن شد کلید Delete را فشار دهید تا وارد تنظیمات مادربرد شوید. این منو برای هر نوع مادربردی فرق می کند اما در این منو تنظیمات مربوط به هارد دیسک وجود دارد. به منوی standard Cmos Features بروید. معمولا تنظیماتی در مادربرد های جدید به صورت پیش فرض وجود دارد که هارد دیسک ها را در حالت اتوماتیک شناسایی می کند. اگر به این صورت هارد دیسک را نشناخت شما تنظیم این قسمت را در حالت auto بگذارید تا مادربردتان به صورت خودکار هارد دیسک را شناسایی کند. حالا از منو بیرون بیایید و گزینه ی Save an Exit را بزنید.

اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید کامپیوترتان مثل حالت اولش کار می کند. ویندوز بالا می آید. اما وقتی My Computer را باز کنید متوجه می شوید که پارتیشن های جدید اضافه شده است که همان پارتیشن های هارد دیسک مهمان است. حالا اطلاعاتی را که لازم دارید در بین دو هارد دیسک کپی کنید. این کپی هم دقیقا مثل زمانی است که در هارد دیسک خودتان اطلاعات را از جایی در جای دیگر کپی می کنید. بعد از این که کارتان تمام شد، کامپیوترتان را خاموش کنید و همه چیز را به حالت اولش برگردانید. هارد دیسک مهمان را جدا کنید و کابل برق و کابل مادربرد را به حالت اول برگردانید.

abas بازدید : 18 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

در صورتی که حداقل یک بار مراحل نصب ویندوز XP را طی کرده باشید، حتما دیده اید که در مراحل پایانی نصب بایستی سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر، کلمه عبور کاربری، تنظیمات گرافیکی و... را پاسخ دهید.

این موضوع موجب میشود که شما دقایقی طولانی را در کنار سیستم خود باشید تا نصب ویندوز پایان یابد. هر چند این مسأله برای یک بار چندان خسته کننده به نظر نمی آید اما اگر لازم باشد شما در یک مدت زمان کوتاه چندین بار ویندوز نصب کنید این مشکل حادتر میشود. از این رو قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که کلیه این امور را به طور اتوماتیک انجام میدهد و حتی نیازی به نوشتن سریال نامبر نیز برای نصب ویندوز XP ندارید. کافی است دکمه نصب را بزنید و تا مرحله پایانی نصب استراحت کنید!

با استفاده از ابزاری که در CD ویندوز XP در فولدر Support قرار داده شده، آن هم در یک فایل Cab، به راحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.

بدین صورت که:

1- در سی دی ویندوز XP به مسیر Support/tools مراجعه نمایید.

2- فایل deploy.cab را بر روی یکی از درایوهای هارددیسک خود Copy و Paste نمایید. سپس آن را باز نمایید (از طریق برنامه WinRAR یا Winzip یا حتی خود ویندوز XP با دوبار کلیک بر روی فایل باز میگردد). سپس فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی نموده و در محلی دیگر Paste کنید.

3- بر روی setupmgr.exe دوبار کلیک کنید. پنجره ای باز میشود که بایستی Next بزنید. سپس گزینه Create a new answer file را انتخاب کرده و مجدد دکمه Next را بزنید.

4- مطمئن شوید که گزینه Windows unattended installation علامت زده شده باشد. سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید.

5- در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب نموده و Next بزنید.

6- گزینه Fully automated را علامت بزنید Next کنید.

7- در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده میشود. در این صفحه به شما اجازه داده میشود که تعیین نمایید که آیا ویزارد، یک پوشه توزیعی را بر روی کامپیوترتان بسازد یا پوشه توزیعی را بر روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایلهای ویندوز میباشد ایجاد نماید.

دقت کنید ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از CD را میدهد بلکه اجازه افزودن فایلهای اضافی (همانند درایورهای قطعات) برای انجام یک نصب سفارشی را میدهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایور یا پوشه مناسب را در اختیار دارید میتوانید از این گزینه استفاده کنید.

ما در این ترفند گزینه زیر را انتخاب کرده سپس Next میکنیم:

No, this answer file will be used to install from a CD

8- در این صفحه گزینه مربوط به I Accept را علامت زده و Next میکنیم.

9- حال شما صفحه ای را مشاهده میکنید که با کمی دقت متوجه میشوید گزینه هایی درون این صفحه وجود دارند که شما در حین نصب ویندوز با آن برخورد میکنید. شروع به تکمیل گزینه ها به دلخواه خود کنید.

10- بعد از اتمام کار گزینه Finish را بفشارید. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده اید در قالب یک فایل پرسیده میشود. شما میبایستی نام فایل را که به صورت Unattend.txt انتخاب شده به Winnt.sif تغییر دهید و یک نسخه بر روی یک فلاپی ذخیره نمایید.

11- از منوی File گزینه Exit را انتخاب نمایید.

12- اکنون شما فایل اصلی را ساخته اید. فایل برای انجام عملیات نصب آماده میباشد اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید که نگاهی به محتویات فایل بیندازید (ممکن است بخواهید پارامترهای اضافه تری را نیز به فایل بیفزایید. در صورت امکان با بخش Help برنامه Setup Manager مشورتهای لازم را انجام دهید). برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه Notepad باز نمایید. شما میتوانید خطوط دیگری را نیز برحسب نیاز برای فعالیتهای دیگر مثل تعیین پارتیشن نصب هارددیسک یا تبدیل سیستم فایل به NTFS معین نمایید. جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را میتوانید در داخل فایلهای کمکی موجود در داخل Deploy.Cab مشاهده نمایید. اگر در داخل فایل هرگونه تغییری را اعمال کردید، فایل را ذخیره کرده و آنرا ببندید.

13- فایل را بر روی فلاپی دیسک کپی نماید. سپس کامپیوتر را از طریق سی دی راه اندازی کرده و فلاپی را در داخل درایو فلاپی قرار دهید. ویندوز به صورت خودکار تنظیمات معین شده را مورد استفاده قرار میدهد.

abas بازدید : 22 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه بندی های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.
بدین منظور:
 

در هر محلی نظیر صفحه دسکتاپ یک فولدر جدید ایجاد کنید (با استفاده از راست کلیک بر روی فضای خالی و انتخاب New > Folder).
 

سپس عبارت زیر را عیناً Copy کرده و به عنوان نام فولدر قرار دهید:
 

Amozeshtarfandha.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
 

بر روی فولدر ایجاد شده به نام Amozeshtarfandha دوبار کلیک کنید.
 

در این فولدر جادویی می توانید تمامی تنظیمات ویندوز را در یک مکان در اختیار داشته باشید.

abas بازدید : 16 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

همه ما روزانه وقت زیادی را برای انتقال و کپی فایل هایمان از رایانه به هارد خارجی (اکسترنال) یا فلش مموری و بالعکس صرف میکنیم و اغلب اوقات هم از پایین بودن سرعت  انتقال ناراضی هستیم. پایین بودن سرعت انتقال بستگی به عواملی چون جنس فلش مموری یا هارد اکسترنال و… دارد.

این آموزش از سایت ماکروسافت برگرفته شده است.

در این مطلب افزایش سرعت انتقال فایل بر روی ابزارهای USB نظیر فلش مموری و هارد اکسترنال را آموزش میدهیم.

افزایش سرعت فلش مموری

برای افزایش سرعت انتقال ابتدا به آدرس زیر مراجعه کرده.

 

 

در صفحه باز شده  بر روی دکمه سبز رنگ Hotfix Download Available

 افزایش سرعت انتقال فلش مموری

اگر با این صفحه مواجع شدید بر روی I Accept کلیک کنید.

 افزایش سرعت انتقال فلش مموری

  1. در صفحه باز شده بر روی عبارت Show hotfixes for all platforms and languages کلیک کنید.
  2. از بین سیستم عامل های موجود، سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید. (bit-32 یا bit-64)
  3. در کادر E-mail پست الکترونیکی خود را وارد کنید.
  4. در کادر Confirm e-mail دوباره پست الکترونیکی خود را وارد کنید.
  5. کد امنیتی خواسته شده را به درستی وارد کنید.
  6. بر روی کلید Request hotfix کلیک کنید.
  7. به پست الکترونیکی مورد نظر مراجعه کنید، یک ایمیل حاوی لینک دانلود فایل در جعبه پیام شما وجود دارد. فایل را دانلود کنید.

اگر پست الکترونیک ندارید، ابتدا این آموزش ها را بخوانید.

( آموزش ساخت ایمیل در یاهوآموزش ساخت پست‌الکترونیک در گوگلآموزش کار با ایمیل )

 افزایش سرعت انتقال فلش مموری

فایل فشوره را اجرا کرده و آن را از حالت فشوره خارج کنید. ( به طور پیش فرض فایل در درایو C ذخیره می شود )

 افزایش سرعت انتقال فلش مموری

به محل خروج فایل فشورده مراجعه کنید و نرم افزاری که از حالت فشرده خارج شده است را نصب کنید.

بعد از نصب کامپیوتر را ریستارت ( خاموش/روشن ) کنید.

 افزایش سرعت انتقال فلش مموری

بعد از روشن شدن رایانه در کادر Run عبارت regedit را تایپ کنید تا وارد ویرایشگر رجیستری ویندوز شوید.

 افزایش سرعت انتقال فلش مموری

به مسیر زیر بروید.

 

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlusbstor

 

  1. یک زیرکلید (subkey) با نام VVVVPPPP (اگر موجود نیست) بسازید.

 افزایش سرعت انتقال فلش مموری

با کلیک راست در پنل سمت راست و انتخاب گزینه New و سپس گزینه DWORD Value را انتخاب کنید.

نکته:

  1. اگر سیستم عامل ۳۲-bit دارید باید DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.
  2. اگر سیستم عامل ۶۴-bit دارید باید DWORD (64-bit) Value را انتخاب کنید.

نام DWORD Value را MaximumTransferLength قرار دهید.

 افزایش سرعت انتقال فلش مموری

  1. روی MaximumTransferLength دو بار کلیک کنید و مقدار ۲۰۹۷۱۲۰ را در کادر Value date وارد کنید.
  2. رایانه خود را ریستارت ( خاموش/روشن ) کنید و از سرعت انتقال بالا لذت ببرید.

نکته: مقدار ۲۰۹۷۱۲۰ را دستی وارد کنید. ( کپی و پست نکنید )

آموزش افزایش سرعت انتقال فلش مموری به پایان رسید. امید است که این آموزش مورد رضایت شما کاربران عزیز میهن چتی واقع شده باشد.

abas بازدید : 12 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

گاهی از اوقات به یک مشکلی در برنامه های کامپیوتری برمی خوریم که فکر می کنیم حل کردنش کار بسیار سختی است ولی در صورتی که آنقدرها هم که به نظر می آید سخت نیست می شود با دو تا سوال از دیگران یا گشتن تو سایت های معتبر هم جواب را پیدا کرد و هم مشکل را حل کرد. حالا ما هم قصد داریم به صورت خیلی ساده برای شما طریقه ی نصب و استفاده از یکی از برنامه های آسان و پرکاربرد را آموزش دهیم.

چگونه باید یه فایل زیپ شده رو برگردونیم؟
اول باید برنامه ی Win RAR را نصب کنیم وقتی که نصب تموم شد دقت داشته باشیم که همه ی پسوندها مخصوصا RAR و ZIP انتخاب شده باشد و در صورت علامت دار بودن گزینه ی cascaded context menus  گزینه ی finish را می زنیم.

روش اول
روی فایل فشرده یا Zip یا RAR که داریم کلیک راست می کنیم و گزینه ی Extract to Name File (نام فایل Zip یا RAR یا هر فایل فشرده ی دیگری که داریم) را انتخاب می کنیم با این کار کنار فایل zip ما پوشه ای هم نام ایجاد می شود و فایل ها در آن ریخته می شود.

ساخت فایل زیپ, آموزش win rar

روش دوم
فایل را باز می کنیم ( کلیک راست می کنیم و open را می زنیم ) همه ی فایل های داخل آن را انتخاب می کنیم و کلیدهای ctrl+c را برای کپی کردن فایل می زنیم و در جایی که می خواهیم کپی کنیم paste می کنیم.

ساخت فایل زیپ, آموزش win rar

حالا چگونه می توان با WIN RAR فایل " Zip " یا " RAR " ساخت؟
1- اگر خواستیم فایل فشرده بسازیم، zip یا RAR بسازیم؟ چرا؟ خوب معلوم است  RAR ، چون خیلی فشرده تر می شود.

2-اگر هم خواستیم که دیگر برای شخصی که از فایل استفاده می کند نیازی به  download، نباشد فایل zip یا RAR را که می سازیم آن را  exe می کنیم. اما توجّه کنید که حجم فایل zip یا RAR شما حدود 100kb افزایش پیدا می کند اما download آن ، با مودم ها و اینترنت dial up و با سرعت 56kb مودم و سرعت download حداکثر 5kb/s ، خوب است.

توجه :دوباره یادآوری می کنم که در هر زمانی و مخصوصا زمان ساخت فایل فشرده اول RAR و بعد گزینه ی مربوط به exe شدن فایل را انتخاب کنید.

طریقه ی ایجاد فایل rar یا zip به وسیله ی برنامه ی win rar:
1- روی فایل مورد نظر کلیک راست می کنیم و گزینه ی Add to archive را انتخاب می کنیم که پنجره ای باز می شود.

ساخت فایل زیپ, آموزش win rar

2-اگر می خواهیم با بیشترین مقدار ممکن فایل ما را فشرده کند از پایین سمت چپ از بین دو تا ابزار کشویی که در compression method وجود دارد گزینه ی Best را انتخاب می کنیم.

ساخت فایل زیپ, آموزش win rar

3- اگر می خواهیم داخل یک سی دی برنامه ی مورد نظرمون را فشرده کنیم حجمش از 700Mb بیشتر می شود و داخل یک سی دی جا نمی شود می توانیم فایل فشرده شده را طوری تنظیم کنیم که هر 650 یا 700 مگا بایت را یک فایل کند به این ترتیب که وقتی فایل اصلی فشرده شده را داخل سی دی اولی اجرا می کنیم همه ی فایل های داخل آن را می ریزیم و سی دی دوم که فایل فشرده شده ی دومی در آن قرار دارد را می خواهد و ما سی دی دوم را در دستگاه می گذاریم و گزینه ی مورد نظر را فشار می دهیم و فایل های داخل آن را که ادامه ی سی دی اولیست می ریزد. اگر بخواهیم این فایل ها را داخل بیشتر از 2 تا سی دی هم بریزیم این کار ممکن است در پایین این پنجره در شکل بعدی سمت چپ گزینه که کشویی هم هست با نام splite to volumes, bytes وجود دارد که می توان مقدار مورد نظر برای یک فایل که بیشترین مقدار حجم را داشته باشد انتخاب یا تایپ کنیم اگر برای هر فایل 1kb در نظر بگیریم 1000 بایت می شود.

نکته :اگر می خواهیم برنامه ی تولید شده ی خودمان را به طوری که  قبلا گفتیم در یک سی دی بریزیم باید حتما گزینه ی exe شدن فایل فشرده را انتخاب کنیم.

ساخت فایل زیپ, آموزش win rar

مرور مطالب گفته شده :
1)انتخاب rar یا zip بودن در سمت چپ پنجره ی ذکر شده.
2)جدا کردن هر قسمت x بایتی در منوی کشویی سمت چپ و پایین پنجره
3)انتخاب اندازه فشردگی در compression method
4)برای یک فایل معمولی از سمت چپ یکی از گزینه های rar یا Zip را انتخاب می کنیم که rar بهتر است، و برای exe کردن فایل برای اینکه از برنامه ی win rar استفاده نکنیم در قسمت Archiving Option گزینه ی Create SFX archive را انتخاب می کنیم تا فایل ما exe شود. ( فایل های exe را فایل های خودکفا یا خوداجرا هم می گوییم. )
5)    در زبانه comment به معنی " توضیحات "، توضیحات لازم درباره ی فایل مورد نظرمان را می نویسیم.
6- آخر اینکه گزینه ی OK را می زنیم تا یک فایل فشرده بسازیم. با زدن این گزینه در میله ی بالایی هر فایل که فشرده می شود یک بار از 0 تا 100 پر می شود و برای تکمیل نهایی و اعلام کلی نتیجه ی فشرده سازی در میله ی پایینی از 0 تا 100 را نشان می دهد.

abas بازدید : 14 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

bitLocker  ابزاری است که به کمک آن می‌توانید داده‌های خود را در برابر تهدید هایی مانند حمله هکرها، سرقت و یا گم شدن فلش مموری یا هارد محافظت نمایید. یکی از بهبودهای امنیتی ویندوز هفت که تنها در ویرایش‌های Ultimate و Enterprise وجود دارد، ویژگی Bitlocker  است که اطلاعات درایوها را رمزگذاری کرده و تمامی اسناد را امن ‌تر می‌کند.

تمامی اطلاعاتی که در درایو هایتان ذخیره می‌کنید به صورت خودکار رمزگذاری می‌شوند و برای بازکردن اطلاعات باید پسورد امنیتی تعریف شده را وارد نمایید تا بتوانید اطلاعات را مشاهده کنید.

با استفاده از Bitlocker می توانید بر روی تمامی حافظه های جانبی رمزعبور تعبیه کنید.

قابلیت Bitlocker به صورت یک چیپ سخت افزاری بر روی مادربردهایی که در چند سال اخیر وارد بازار شده اند به نام TPM وجود دارد. البته اگر مادربرد شما این چیپ را نداشته باشد باز هم میتوانید از Bitlocker استفاده کنید.

توجه: ویژگی Bitlocker در ویندوز هفت ویرایش‌ های starter، Home Basic و Home Premium وجود ندارد. و فقط ویرایش های Ultimate و Enterprise این ویژگی را دارند.

در این مطلب تعبیه پسورد  بر روی فلش مموری را آموزش می دهیم.

با یادگیری این مطلب می توانید بر روی دیگر درایو هایتان هم پسورد تعبیه کنید.

کنترول پنل

  1. وارد کنترل پنل ویندوز هفت شوید.
  2. بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.

تنظیمات BitLocker

بر روی Turn On BitLocker درایو مورد نظرتان کلیک کنید.

شروع کار BitLocker

کمی صبرکرده و از خارج کردن فلش مموری جداً خودداری کنید.

انتخاب پسورد

  1. تیک Use a Password to unlocke the drive را بزنید.
  2. در قسمت Type your password پسورد مورد نظر خود را وارد کنید.
  3. در قسمت Retype your password پسورد مورد نظر را دوباره وارد کنید.
  4. بر روی Next کلیک کنید.

ذخیره پسورد

ذخیره سازی پسورد: در این قسمت امکان فوق العاده وجود دارد که می توانید پسورد خود را در یک داریوی به غیر از داریوی که عملیات رمزگذاری بر روی آن انجام می شود ذخیره کنید یا پسورد را چاپ کنید.

توجه: در صورتی که پسورد خود را فراموش کرده اید می توانید از این فایل استفاده کنید.

  1. گزینه Save the recovery key to a file پسورد را بر روی یک درایو دیگر ذخیره می کند.
  2. گزینه Print the recovery key پسورد را چاپ می کند.

بر روی گزینه اول کلیک کنید.

محل ذخیره سازی پسورد

محل ذخیره سازی فایل را مشخص کرده و بر روی Save کلیک کنید.

شروع کد گذاری

در پنجره ظاهر شده بر روی Start Encryptiong کلیک کنید.

در حال انجام کار

عملیات رمزگذاری شروع می شود.

نکته: این پردازش نسبت به حجم اطلاعات شما، کمی زمان بر است.

پایان یافت

عملیات رمزگذاری به پایان رسید.

وارد کردن پسورد

باز کردن فلش مموری

هر زمان فلش خود را به رایانه متصل کنید با پنجره ی که در تصویر بالا مشاهده می کنید مواجه می شوید.

  1. در قسمت Type your password to unlock this drive پسوردی که برای فلش مموری خود تعیین کرده اید را وارد کنید.

اگر تیک show password characters as | type them را بزنید پسوردی را که در قسمت بالا وارد کرده اید را به شما نشان می دهد.

اگر تیک automatically unlock on the computer from now on را بزنید هر زمان که فلش مموری خود را به رایانه متصل کنید به طور خودکار دیگر نیاز به وارد کردن پسورد نیست.

بر روی Next کلیک کنید و وارد فلش مموری خود شوید.

کپی کردن کد امنیتی

در صورتی که پسورد خود را فراموش کرده اید فایلی که در هنگام رمزگذاری بر روی یکی از داریو های رایانه خود ذخیره کرده اید را اجراه کرده و کد پایین BitLocker Recovery Key را کپی کنید.

وارد کردن پسورد

بر روی فلش مموری دو بار کلیک کرده و در پنجره ظاهر شده بر روی  forgot my password کلیک کنید.

بازگرداندن پسورد

در پنجره ظاهر شده بر روی Type the recovery key کلیک کنید.

وارد کردن کد امنیتی

  1. در قسمت Type your BitLocker recovery key کدی که در فایل ذخیره شده کپی کرده اید را پست کنید.
  2. بر روی Next کلیک کنید.

کد امنیتی صحیح است

در پایان بر روی Finish کلیک کنید.

کلیک راست بر روی داریو

تنظیمات BitLocker

بر روی فلش مموری کلیک راست کرده و گزینه Manage BitLocker را انتخاب کنید.

تنظیمات قفل داریو

  1. با انتخاب گزینه Change password to unlock the drive می توانید پسورد خود را تغییر دهید.
  2. با انتخاب گزینه Save or print recovery key again می توانید پسورد را ذخیره یا چاپ کنید.
  3. با انتخاب گزینه Automatically unlock this drive on this computer دیگر نیاز به وارد کردن پسورد در هنگام اتصال فلش مموری به رایانه نیست.

کنترول پنل

خارج کردن فلش مموری از حالت BitLocker

  1. وارد کنترل پنل ویندوز هفت شوید.
  2. بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.

تنظیمات BitLocker

بر روی Turn Off BitLocker درایو مورد نظرتان کلیک کنید.

غیر فعال کردن BitLocker

در پیغام ظاهر شده بر روی Decrypt Drive کلیک کنید.

در حال انجام کار

در حال خارج کردن فلش مموری از حالت BitLocker

پایان یافت

عملیات غیر فعال کردن BitLocker به پایان رسید.

آموزش قفل کردن درایوها و فلش مموری به پایان رسید. امید است که این آموزش مورد رضایت شما کاربران عزیز واقع شده باشد.

abas بازدید : 19 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

لطفا از این مطلب برای کارهای غبراخلاقی استفاده نشود.باتشکر!

ممکن است برای شما هم اتفاق رخ داده باشد که پسورد ویندوز هفت خود را فراموش کرده باشید.

در این مواقع چکار خواهید کرد؟ شاید فکر کنید که عوض کردن ویندوز بهترین راه است

اما نه! امروز بهترین روش برای عبور از پسورد ویندوز هفت را به شما آموزش می دهیم

 

پنجره نصب ویندوز هفت

 

  1. ابتدا دیسک ویندوز هفت را درون درایو قرار دهید.
  2. مراحل نصب ویندوز هفت را انجام دهید تا به مرحله ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید برسید.
  3. بر روی Next کلیک کنید.

 

Repair ویندوز هفت

 

در پنجره ظاهر شده بر روی Repair your computer کلیک کنید.

 

انتخاب ویندوز

 

کمی صبر کنید و در این پنجره ویندوز هفت مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

 

Command Prompt ویندوز هفت

 

در پنجره ظاهر شده بر روی Command Prompt کلیک کنید.

 

کد اول

 

پس از باز شدن پنجره CMD دستوری که در زیر نوشته شده است را وارد کنید.

 

copy c:windowssystem32sethc.exe c:

 

توضیح دستور: با وارد کردن این دستور از فایل sethc.exe یک کپی گرفته و در درایو C ذخیره میشود

بر روی Enter کلیک کنید.

 

کد دوم

 

بعد از اینکه دستور قبلی به خوبی اجرا شد باید دستوری که در زیر آمده را وارد کنید.

 

copy c:windowssystem32cmd.exe c:windowssystem32sethc.exe

 

بر روی Enter کلیک کنید.

بعد از اینکه دستور با موفقیت اجرا شد رایانه خود را خاموش و روشن ( ریستارت ) کنید.

 

صفحه ورود به ویندوز7

 

بعد از لود ویندوز ، ۵ بار Shift را کلیک کنید.

 

کد سوم

 

مشاهده می کنید که پنجره CMD باز خواهد شد.

در این پنجره باید دستور زیر را وارد کنید.

 

net user sadebegir 12345

 

توجه:

  1. به جای ( sadebegir ) نام کاربری رایانه خود را وارد کنید.
  2. به جای ( ۱۲۳۴۵ ) می توانید پسورد دلخواه خود را وارد کنید.

 

صفحه ورود به ویندوز7

 

پسوردی که در مرحله قبل وارد کردید را وارد کنید.

مشاهده می کنید که به راحتی وارد ویندوز خود شده اید.

برای اینکه امنیت ویندوز هفت حفظ شود مراحل زیر را انجام دهید.

این مطلب را از اول بخوانید و تا تصویر شماره ۴ پیش بروید تا جایی که پنجره CMD ظاهر شود.

کد چهارم

پنجره CMD که ظاهر شد باید دستور زیر را وارد کنید.

 

copy c:sethc.exe c:windowssystem32sethc.exe

 

بر روی Enter کلیک کنید.

بعد از اجرای درست دستور رایانه را ریستارت کنید.

آموزش عبور از پسورد ویندوز۷ به پایان رسید. امید است که این آموزش مورد رضایت شما کاربران عزیز واقع شده باشد.

 

درباره ما
Profile Pic
تنهابرای فرج امام زمان (عج) و دیگر هیچ.. باتشکر از حضورتان پذیرای نظرات خوب شماییم یا صاحب الزمان رمز ظهور تو ترک گناه و یکدلی و دعای ماست. سلام مولای من، سلام معشوق عالمیان، سلام انتظار منتظران می خواهم از جور زمانه بگویم ، می خواهم بگویم و بنویسم از فسادی که جهان را چون پرده ای فراگرفته اما زمان فرصتی است اندک و انسان آدمی است ناتوان. پس ذره ای از درد دلم را به زبان می آورم تا بدانی چقدر دلگیر و خسته ام. آغاز نامه به جهانبان جهان و جهانیان خدای هر دو جهان: مولای من می دانی چند سال است انتظار می کشم. از وقتی سخن گفته ام و معنای سخن خود را فهمیده ام انتظارت را می کشم. بیا و این انتظار مرا پایان بده. ... .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما وب سایت چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 116
  • بازدید سال : 443
  • بازدید کلی : 6,009
  • کدهای اختصاصی

    اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

    سایت خدماتی بیست تولز

    کد دعای فرج آقا امام زمان ( عج )
  • ابزار جدول لیگ فوتبال

  • فال انبیاء

    
  • انجمن

  • استخاره آنلاین با قرآن کریم
    
    کد ذکر ایام هفته
    داستان روزانه
    داستان کوتاه روزانه

    سرکان در انتظار فرج(عج)

    وبلاگ-کد لوگو و بنر
    43623959974525752657.gif 48476894224911386688.gif